Keď Adam Opel v roku 1862 založil svoju firmu v nemeckom meste Rüsselsheim, jeho cieľom bolo vyrábať šijacie stroje. Malá dielňa rýchlo našla úspech v tejto oblasti, ale Adamov záujem o inovácie ho viedol k rozšíreniu výroby o bicykle.
Aj v tejto oblasti dosiahla spoločnosť Opel veľký úspech. Keď po Adamovej smrti v roku 1895 jeho synovia prevzali vedenie firmy, centrom ich pozornosti sa stala na tú dobu úplne nová oblasť a to automobilový priemysel. V roku 1899 tak Opel v spolupráci s automobilovým výrobcom Friedrichom Lutzmannom predstavil svoj prvý automobil.
Rozvoj automobilovej divízie spoločnosti Opel sa zrýchlil v nasledujúcich rokoch, keď firma začala masovo vyrábať vozidlá. Začiatkom 20. storočia tak inovovala a expandovala, pričom vyrábala technologicky pokročilé a cenovo dostupné modely.
Po akvizícii americkej spoločnosťou General Motors v roku 1929 sa Opel stal jedným z najväčších výrobcov automobilov v Európe v tej dobe.
V priebehu 2. svetovej vojny musela spoločnosť Opel prestaviť svoju výrobu na vojenské účely, čo ovplyvnilo aj jej povojnový vývoj. Po vojne sa Opel sústredil na obnovu a svojich výrobných kapacít a v nasledujúcich desaťročiach predstavil niekoľko úspešných modelov, ktoré značne prispeli k jeho reputácii v oblasti výroby vozidiel.
Historický vývoj značky Opel je bohato zdokumentovaný prostredníctvom jej ikonických modelov. Prvým z tých modelov, ktoré zásadne ovplyvnili budúcnosť značky, bol Opel 10/12 PS predstavený v roku 1909. Tento automobil, známy svojou spoľahlivosťou, vynikal vtedy výnimočnou maximálnou rýchlosťou dosahujúcu až 45 km/h.
V polovici 20. storočia Opel znova dobyl trh a to modelom Rekord, ktorý sa prvýkrát objavil v roku 1953. Rekord bol obľúbený pre svoju spoľahlivosť, priestrannosť a ekonomickú prevádzku, čo ho učinilo obľúbeným vozidlom pre rodiny.
Po tomto modely nasledoval ďalší, ktorý možno označiť bez debát ako ikonický a to Kadett. Prvýkrát bol uvedený na trh už v roku 1936 a stal sa jedným z najpredávanejších kompaktných vozidiel spoločnosti Opel. Zároveň bol príkladom spojenia automobilového inžinierstva a marketingovej stratégie, čo mu zaručilo úspech.
Posledným z významných historických modelov bol Opel Omega. Predstavený bol v roku 1986 a pre značku išlo o vlajkovú loď a súčasne vrchol luxusu.
Omega kombinovala vysoký výkon, pokročilé technológie a luxusný interiér, čo ju predurčilo stať sa prémiovým automobilom značky. Všetky tieto modely však majú svoje nezastupiteľné miesto v histórii spoločnosti a ilustrujú presne to, čím Opel je.
Dnešná modelová paleta značky predstavuje kombináciu pokročilých technológií, moderného dizajnu a praktickosti, ktoré uspokoja potreby všetkých zákazníkov. Základom ponuky je Opel Corsa, ktorá je už niekoľko desaťročí synonymom pre kompaktný mestský automobil. V najnovšej generácii ponúka moderný vzhľad a úsporné motory.
Ďalším dlhodobo populárnym modelom je Opel Astra, ktorý sa vyznačuje športovým dizajnom, priestorným interiérom a vynikajúcou dynamikou jazdy. Vo svojej aktuálnej podobe je dostupný v „ostrej“ verzii hatchback, ale aj ako rodinné kombi.
Opel Crossland a Grandland sú zástupcami kategórie crossoverov a SUV. Crossland, menší z dvojice, ponúka flexibilitu a vysokú úroveň výbavy, ktorá je ideálna pre mestskú jazdu aj každodenné použitie. Grandland zas prichádza s väčšími rozmermi a terénnymi schopnosťami, čo ho predurčuje na výlety aj do horských oblastí.
Opel Combo je multifunkčné vozidlo, ktoré je ideálne pre malé podniky aj rodiny. Keďže je k dispozícii ako osobný aj ako úžitkový van, má veľkú variabilnosť.
Súčasná modelová rada Opel ponúka samozrejme oveľa širšie spektrum možností, ktoré sú navrhnuté tak, aby uspokojili rôzne požiadavky na životný štýl. Od mestských prieskumníkov až po rodiny tak paleta odzrkadľuje tak inovácie, ako aj komplexný záber.
Značka Opel má dlhú históriu plnú odvahy, inovácií a adaptácie na meniace sa požiadavky trhu, čo sa odzrkadľuje v jej súčasnej ponuke modelov. Platí to aj pre najnovší trend v oblasti ekologických vozidiel, najmä ak ide o elektrické a hybridné pohony. Príkladom tohto trendu je napríklad elektrický mestský model Opel Corsa-e.
Tento typ predstavuje plne elektrickú verziu populárnej Corsy, ktorý ponúka nielen tichý a bezemisný pohon, ale aj výnimočnú energetickú efektivitu. Corsa-e je ideálna pre tých, ktorí hľadajú dynamický a zároveň ekologický spôsob cestovania.
S dostatočným dojazdom na nabitie je Corsa-e vynikajúce riešenie pre každodennú mestskú mobilitu bez potreby častého dobíjania. V oblasti hybridných vozidiel sa zas značka zameriava viac na hybridné modely, napríklad Opel Grandland Hybrid. Tento SUV model kombinuje spaľovací motor s elektromotorom pre čo najdlhší dojazd.
Ak ide o porovnanie plusov a mínusov značky, všeobecne platí, že Opel je typickým zástupcom nemeckej krásy, inovácií a dôrazu na moderné technológie.
Niektoré modely môžu trpieť o niečo vyššou poruchovosťou, čo súvisí najmä s čoraz zložitejšími systémami, vrátane asistenčných či všeobecne elektronických. Kúpa auta Opel je však v zásade dobrý krok, ktorý prináša skutočný zážitok z jazdy.
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 20.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 22.11.2024
zakúpené na filtreaoleje.sk 21.11.2024